Про зміст проекту закону «Про освіту», його дискусійні питання вже писалося достатньо. Спробуємо подивитися на законопроект і ширше – на реформу школи – з точки зору зацікавлених сторін. Оскільки законопроект вводить у правове поле поняття неформальної та інформальної освіти, а також створює умови для освіти дорослих, тож потенційно його норми стосуються кожного громадянина України. Аналізує проект закону для Української правди. Життя експерт з освіти Українського інституту майбутнього Микола Скиба.
Кожна реформа, що передбачає зміну усталених правил гри у своїй сфері, неминуче зачіпає не лише прагматичні інтереси, але цінності, емоції, у випадку освіти йдеться про особистісні межі, маркери та траєкторії.
Як і притаманно людським істотам, у представників цільових аудиторій освітнього поля та закону, що його змінює, усе переплетено нелінійно і часом утворює химерні комбінації. Спробуємо розплутати цей клубок і внести трохи ясності.
Почнемо з прагматики.
Чи є такі, кому об’єктивно невигідно ухвалення закону?
Почасти так, це ті, хто тепер працює в обласних, районних та міських управліннях освіти. Їхні повноваження значно зменшуються. Далі...
Кожна реформа, що передбачає зміну усталених правил гри у своїй сфері, неминуче зачіпає не лише прагматичні інтереси, але цінності, емоції, у випадку освіти йдеться про особистісні межі, маркери та траєкторії.
Як і притаманно людським істотам, у представників цільових аудиторій освітнього поля та закону, що його змінює, усе переплетено нелінійно і часом утворює химерні комбінації. Спробуємо розплутати цей клубок і внести трохи ясності.
Почнемо з прагматики.
Чи є такі, кому об’єктивно невигідно ухвалення закону?
Почасти так, це ті, хто тепер працює в обласних, районних та міських управліннях освіти. Їхні повноваження значно зменшуються. Далі...
Немає коментарів:
Дописати коментар