Про мене


 Балко

 Ірина Вячеславівна 

 учитель   математики  Харківської ЗОШ І-ІІІ ступенів , кваліфікаційна категорія  «Спеціаліст вищої категорії» ,  старший вчитель.Керівник районного методоб’єднання вчителів  математики. 

Педагогічне кредо:
“ Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться  ”
Уже  20 років віддаю  знання, любов, доброту   своїм вихованцям.Моя учительська робота – постійний   пошук, наполеглива праця над  собою, щоденний пошук інновацій в улюбленій роботі. Працюю  над проблемою “Використання інформаційних технологій на уроках математики в умовах продуктивного навчання» . Я не випадково обрала саме цю проблему. Комп’ютер стає невід’ємним атрибутом багатьох робочих місць. Комп’ютерні технології інтенсивно запроваджуються як у традиційних галузях виробництва, так і в нових, виникнення яких неможливо уявити без застосування комп’ютерної техніки.
       Викладаючи   математику  , я вирішила об’єднати  математику та основи інформатики, тому що вони дуже пов’язані між собою, і тим самим заохотити учнів до цікавого вивчення математики, а саме геометрії, так як відомо, що більшість дітей не розуміють геометрію чи просто нема бажання її розуміти, або не дуже розвинене абстрактне та логічне мислення. Тому загальну підготовку учнів я почала здійснювати у тісному зв’язку з обчислювальною технікою, закріплюючи знання з математики з використанням програмного забезпечення окремих тем.
      Працюючи над проблемою комп’ютерної підтримки навчально – пізнавальної діяльності учнів в процесі вивчення математики, дійшла до висновку, що при продуманому підході можливості її вражаючі.Перші кроки показали, що комп’ютерна підтримка вивчення геометрії захоплює учнів, полегшує осмислення визначень, дає наглядне уявлення про основні поняття геометрії, сприяє розвитку образного мислення, спонукає учнів до дослідницької діяльності.
        Використовуючи комп’ютер на уроках математики, слід пам’ятати, що  це лише засіб, який допомагає в навчанні, що він не повинен звільнити учня від роздумів. Комп’ютер повинен звільнити учня тільки від механічної знайомої роботи і звільнити час для роздумів та творчого пошуку.Інформаційні освітні технології відкривають небачені раніше перспективи  індивідуалізації навчання і підвищення його ефективності. Саме завдяки цим технологіям учень позбувається  механічної і рутинної роботи в процесі навчання, може організовувати власну пізнавальну діяльність на оптимальному рівні трудності, набуває неоціненного досвіду орієнтуватися в неосяжному масиві інформації, що забезпечить необхідну підготовку для життєдіяльності в інформаційному суспільстві.  
     Перед тим, як розпочати роботу з комплексного застосування інформаційних технологій, я провела дослідження ефективності використання мультимедійного супроводу навчальних занять з  математики. Виявилося, що рівень сприйняття інформації учнями зріс.


Використання інформаційних технологій на уроках   може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких вважаю такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявністю сертифікованих програм у системі  середньої загальної освіти.  
     Працюючи в класах, де використовуються м інформаційні технології в умовах продуктивного навчання, навчально-виховний процес відзначився такими перевагами: краще сприймається матеріал учнями, зростає їх зацікавленість (сучасного учня дуже важко чимось здивувати, тим  більше зацікавити), відбувається індивідуалізація навчання, розвиток творчих здібностей (залучення школярів до створення уроків, проектів, презентацій), скорочуються види робіт, що стомлювали учня, використовую різні аудіовізуальні засоби (музика, графіка, анімація) з метою підвищення активності дітей, уможливлюю динамічне подання матеріалу, забезпечую  умови для формування самооцінки учня  та його для самостійної роботи.
Використання мультимедійних технологій  сприяє тому, що за короткий час особистість спроможна засвоїти та переробити великий обсяг інформації. Фактичне сприйняття демонстраційних матеріалів є в 60 тисяч разів швидшим, аніж тексту, який читаємо. Саме тому, на мою думку, наочне подання інформації має велике значення під час проведення лекцій, публічних виступів, узагальнення досвіду тощо.
    Запам’ятовування інформації відбувається таким чином: якщо сприймається лише слухова інформація, то засвоюється 20% матеріалу; якщо інформація отримується лише за допомогою зору, то запам’ятовується до 30% матеріалу. За умови комбінованого поєднання слухового та зорового каналів інформації людина спроможна швидко засвоїти до 60% отриманої інформації. Таким чином, використання мультимедіа сприяє кращому вивченню навчальної інформації на уроках.
    У своїй практичній діяльності найчастіше  використовую презентації, створені за допомогою програми Power Point, зокрема такі їх види: 
- презентації для лекційного викладу матеріалу;
- презентації для узагальнюючих уроків;
- презентації для уроків тематичного оцінювання знань.
За умов продуктивного навчання всі учасники беруть на себе контроль за навчанням і розпочинають самоконтрольоване «особистісне навчання».
У системі продуктивного навчання здійсню якісне оцінювання індивідуального освітнього процесу, що фіксує особисте просування кожного учня відповідно до персональних завдань і якості продукту. Під час продуктивного навчання в учнів починає діяти установка поліпшити, досягти, взаємодіяти;  можливість висловлювати свою думку, учні мають час подумати, обмінятись ідеями з партнером, а потім озвучити свої думки перед класом. Така робота сприяє розвиткові навичок спілкування, вміння висловлюватись, критично мислити, спільно виробляти рішення.
   Під час викладання також  застосовую  такі форми і методи, які збуджують  активність учнів, створюють атмосферу розкутості, емоційного піднесення.   Широко використовую  інтерактивні методи навчання: роботу в групах,  парах , мозковий штурм , асоціативний кущ, «акваріум»,математичні ігри , ланцюжок.   
   На   уроках математики у 5-6 класах  надаю пріоритет вихованню в учнів любові до України, її природи, рідного дому, школи, рідної мови, шляхом складання самими учнями (або за допомогою вчителя) і розв’язування задач, в яких мова йде про їх рідний край. Під час розв’язування задач  пропоную учням коментувати виконання дій. Це сприяє розвиткові усного мовлення, формуванню у школярів вмінь правильно і грамотно висловлювати свої думки.  
     Отже, в цілому,  інформаційні технології є виключно корисними та плідними навчальними технологіями, завдяки притаманній їм інтерактивності, гнучкості й інтеграції різноманітних типів мультимедійної навчальної інформації, а також завдяки можливості врахування індивідуальних  особливостей учнів та сприяння підвищенню їх мотивації.  Дані засоби навчання є перспективним і високоефективним інструментом, що дозволяє надавати інформацію у більшому обсязі, ніж традиційні джерела інформації й у тій послідовності, що відповідає логіці пізнання. Завдяки цій технології можна підняти процес навчання на якісно новий рівень.








Немає коментарів:

Дописати коментар